BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

lördag, december 08, 2007

Julhandel / Christmasshopping

Jag och Martina (dotra) har
varit till Uppsala idag och julhandlat
lite. (eller ganska mycket....)
för nu är flera julklappar inköpta
och det är skönt!
Var oxå på Yll o Tyll för att jag
måste ha lite mera garn till mina
vantar, jag stickar dom i nån
rest från Karisma och det fattades.
Passade på att köpa ett nystan Kidopale
till Ice Queen oxå när jag ändå
var där ;)

Egentligen är det, det värsta jag
vet att handla och speciellt då nu
när julkommersen har satt igång!!
Fy och usch!!! Folk överallt som
trängs och drar och sliter.....
Då får jag hjärnsläpp!!
På torget spelade dom Ulf Lundells
"Snart kommer änglarna att landa"
en av mina absoluta favoriter!!
Den och Farytale of New York
är mina julfavoriter!!
Efter en jullatte (med pepparkakssmak)
på Wayne´s återfick jag livsandarna
och kunde köra hem igen ;)

Martina (my daughter) and I have
been to Uppsala today to do some
christmas shopping.
Most of my presents are now bought
and that feels good!
I had to go to Yll o Tyll (LYS) for
some more Karisma that I needed
for my mittens and while there
I bought some Kidopale for my
IceQueen too ;) couldn´t resist....

I hate shopping when it´s this
time of year!! I hate shopping
most time of year but this time it´s
awful!! People everywhere and they
are pulling and pushing....
On the square they played one of
my fav christmas songs, with an
swedish rocksinger, Ulf Lundell.
My other fav song is Farytale of New York
with The Pouges and Kristy Maccoll, I love it!
After being to Wayne´s coffe where I
bought an christmas latte
(with gingerbread taste.... yummy!!)
I got the strenght to drive back home again ;)

7 kommentarer:

Jenn sa...

Enig med deg,å handle nå i julehysteriet er virkelig ille..men man må jo bare:p
Ønsker deg en fin og trivelig adventsøndag.
KRAM Jenn.

..Carl-Astrid sa...

Jag har väldigt svårt att tänka mig dig shoppandes... Det känns så fel.

Brittis sa...

Desperat rop på hjälp!
Jag är urdålig på att sticka (och inte heller så där väldigt intresserad, läser hellre) men vill sticka svettband till min dotter och svärdotter med ortens EGET mönster som julklapp (ett inlägg på min blogg med foto visar en mössa jag stickat för några veckor sedan).
Jag behöver bara veta om den invikta kanten bör vara i resår. ortens hemslöjd öppnar inte förrän på tisdag och jag har bråttom att börja. Snälla!!! Bara ett "ja" eller "nej".

Rebecca sa...

I hate shopping this time of year too. We got most of our Christmas shopping done with, all I have left is some things for my daughter. And Fairytale of New York is one of my favourite Christmas songs too!

Brittis sa...

Kollade på min blogg efter fotot av den mössa som jag stickat på fri hand klart avvikande från den toppluva som traditionen bjuder. Det var den 12 november.
Nu vill jag sticka svettband med en förminskad variant av mönstret.
Jag har gått över till 2-trådigt garn men undrar nu, om kanten som skall vikas in bör stickas med resårteknik? Hade tänkt tjuvkika på hemslöjden hur de har gjort svettbanden men den öppnar int förrän på tisdag.
Är det någon som kan ge mig ett tips?

Maggan sa...

Hej Brittis!
Om du skriver länken till din blogg så kan jag gå in och titta, men det går inte att klicka på ditt namn och komma till bloggen din. Hör av dej igen.

Brittis sa...

Okey Maggan. Och tack!
Http://brittis.blogspot.com

Annars ska det gå att komma till min blogg genom att dubbelklicka(?) på det blå ordet "brittis".