BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

lördag, februari 02, 2008

Så glad / So happy!

Jag fick den här i mailen häromdagen
av min vän Susan! Tack min vän!!
Det är så roligt att bli uppskattad för
nånting som ibland känns mest som
svammel ärligt talat ;)
Du vet, det känns som om man inte
har nånting av intresse att skriva om
men några rader blir det i alla fall.....

Just nu har det börjat snöa här igen
och det ser ut som om det ska
fortsätta. Det snöar ymnigt som man säger.
Härligt!! Att det blir vitt på marken och ljust
igen, det blir som skillnad mot när gräset
är framme.

Har faktiskt stickat färdigt min IceQueen men
har inte fotat än så än får ni inte se den.
Den blev riktigt bra.
Den kan jag nog göra flera av ;)
Har försökt återuppta Plissé men det var
ett tag sen jag stickade på den så nu har
jag ingen aning om vart i mönstret jag är.....
Blir till att läsa igenom det riktigt först.



I got this award in the mail the
other day from my dear friend
Susan! Thank you sweetie!
I get so happy when someone likes
my blog, wich sometimes feels just like
meaningless blabber.... you know,
nothing really happens but still you
write something about ... nothing ;)

Right at this moment it has started
to snow again, and it snows a
lot actually!
But I like it! It gets so much lighter
and nice when the ground is white
instead of grey/black/green.....

I´ve finished my IceQueen but haven´t
taken any pictures yet.
You have to wait and see.
But it turned out quite nice.
I can consider knitting more of it
later on.
I´ve taken up my Plissé but realized when
I should start on it that so long time has
gone that I didn´t know where in the
pattern I was!!
So now I have to read the pattern
again trying to find out where on earth
I shall start again ;)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Häpp!
Ja, här snöade det ymnigt ;) igår när jag klev ut från gymmet! Blaskade mest när jag klev in där strax efter 10... ut vid 12 och då massor av snöande... In på stan och på rea ;) och till Lantnännen o inhandla nödvändigt (läs toapapper till medlemspris ;)) Slutade snöa sedan... Bra för gubbe o vovve gick till skogs...
Idag kan jag lova att det snöar igen! Vräker ner snö, dock den variant som ger lite... snösnö i mängd... Ja, du om någon från snöland borde veta vad jag menar... ;)
Väntar mä spänning på att få se ditt nya FO på bild! Bara älskar den när jag ser den på Knitty och drömmer om garnet!!! och ev pärlor... Dock känns målet långt bort med garnet, än... sommaren? :)
Må så gott... värmländskan... kramis, ngn som nästan vant mig vid det rosa nu, hhihi

Anonym sa...

Hej vännen. Va gla jag blev att du vart gla för awarden. Alla mina blogvänner har verkligen förtjänat en award, för det är så fint och välkommnande hos er. Jag skulle ju få reda på hur du gjorde med din layout. Skriv nu ned det, när du har tid. Kramis från Susan......och Buzz

Anonym sa...

Gratulerer med awarden Maggan,vel fortjent:)
Vist kjenner man at man bare skriver svada innimellom,men det er vel bare en følelse vi har..iallefall syns jeg alle skriver bra..alle bortsett fra meg*ler* Tror de fleste av oss tenker sånn.
Ha en fin kveld.
Stor kram fra meg.

Anonym sa...

Jag vill bara lämna en liten hälsning så att du vet att jag varit här. Grattis till awarden!
Kram

Anonym sa...

Hejsan Maggan!

Här snödadet rejält både lö och sö, så jag var ute och skottade lite. Nu är tyvärr den mesta snön borta, idag tittade solen fram och det var såååå skönt ute.

Hoppas att allt är bra med dig och att studierna går framåt :O) Jag önskar dig en fortsatt bra vecka

Varm kram
Katarina Solglimt