BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag, mars 28, 2008

Fy på mej... / Shame on me....

för att jag är så dålig på att uppdatera!
Den här veckan har jag ju börjat
praktisera på en handelsträdgård,
det är roligt men slitigt!
Så när jag har kommit hem har jag
suttit som ett äppelskrutt i soffan mest
och stickat på SuperKarla.
Men nu har jag ryckt upp mej och skriver
väl några ord här.

Det har varit kallt här ett tag nu.
Våren har kommit av sej! Men den
ska visst vara på väg igen nu.
Jag fick fröer från Runåbergs idag
så i morgon ska jag nog börja så lite av
det som ska förkultiveras inne.
I år ska vi ha mest ätbart på balkongen
har vi bestämt Martina och jag, så det
kom fröer av sallat (flera olika), sallatsenap
(jättegod sallad som smakar Wasabi!)
portlak, isört, mangold, sockerärtor
och stevia.
Stevia är en ört som är 1000 ggr
sötare än socker men inte vanebildande
eller farligt som de konstgjorda sötningsmedlen
som finns, ska bli kul att prova.

SuperKarla går framåt, det går himla lätt och
fort att sticka tack vare att det är olika
fyrkanter och mycket omväxling ;)
Rekommenderas varmt!


Super Karla in progress

for not having done any updates for a while!
I´ve started working at an nursery and
it´s fun but hard work so I´ve been so
tired in the evenings when I come home that
I´ve been sitting in my sofa with SuperKarla
on my needles mostly.
But I´ll try to write something now.

It has been really cold here for a week now.
The spring dissapeared, but I´ve heard that
warmer weather is on it´s way and that´s nice!
Especially since I´ve got a lot of seeds today
with the mail.
We´ve (Martina and I) decided that we are
going to have mostly atable things on the
balcony this summer so seeds for
mangold, portulac, lettuce and peas was
in the package.
And also seeds from a plant called
Stevia, it´s a very (and I mean very!!) sweet
tasty plant, about 1000 times more sweet
than suger. But one doesn´t get
addicted to it and it´s more healthy
than all artificial sweeteners.
It´ll be fun to see if it´ll grow here.

11 kommentarer:

Susan sa...

Gomorron i stugan :O)
Jasså, dåligt samvet på gång för bloggandet. Ha inte det, det är inte bra. Skriv när du hinner och har lust:O) Jag antar att om du köper därifrån, är det här fröstället bra, så dit ska jag och kolla. Vi har också mest ätbara saker. Sockerärtor älskar ungarna att gå och plocka. Växthuset har sina tomater givna, och paprika. Sen är det givetvis morot,sallad,potatis och lite annat. Men jag måååste ha ringblommor, annars är det ingen riktig sommar :O) Och luktärt, och krasse också :O) Kramis
Susan.

Lena sa...

Hej Hopp!! men jag undrar var efterårskoftan är, när får man se kort på den???? Sjalen ser jätterolig ut.... vill också... Jag har förälskat mej i halsduken som fanns med på samma kal som sjalen. Måste kolla om det går att få tag på mönstret på nåt vis. Jag har anmält mej till sockklubben på stickamera, de skulle ta in fler nu. Sitter och jobbar och sorterar papper åt C - inge kul alls. Hoppas praktiken är kul i alla fall!!

Kramis lillasyster

Merete sa...

Hej

Sikke nogle flotte farver dit sjal er i. Dejligt at hører, du synes det er sjovt at strikke.

Merete

Elisabeth sa...

Hej goa vännen:O)
Ja, jag känner så väl igen det där med att känna sej som en äpppelskrutt.
Visst är det hemskt? Man känner ju sej helt urlakad. Eller urkärnad.
Jag brukar säja att jag känner mej som en utsketen äppelskrutt. Senaste gången jag kände så var när jag arbetstränade på blomsteriet. Då kände jag mej faktiskt fysiskt slut i hela kroppen när jag kom hem. Men jag är ju 53 år, så det är kanske normalt. Inte vet jag..jag har aldrig varit 53 förut;)
Visst är det väl gott då att dra några djupa andetag & ta tag i det man tycker bäst om att göra.

Tack för go kommentar på min blogg. Det finns så mycket att berätta om varför jag har gjort detta men det gör jag inte nu. Allting har sin orsak.

Nu har jag iallafall fixat till en ny blogg. Mycket Karamellig & Färgglad..hehe:O)
Hoppas att du fortsätter att besöka mej eftersom du tillför så mycket gott:O)
Varma kramar till dej från mej.
/Elisabeth

Elisabeth sa...

Ja..du ser ju...Jag måste ha en liten äppelskrutt i hjärnan som tar för mycket plats. Adressen till nya bloggen kommer här:
http://karamellobloggen.blogspot.com/

Många kramar till dej från mej.
/Elisabeth

BenzAnn sa...

tänk ..nu får du sova 1 timme mindre oxå ...hur kul är det när du jobbar å sliter å är trött nog ändå på de här ordinarie 24 timmarna..jaaa jag förstår du inte orkar uppdatera så ofta gumman..snyggt med olika fyrkanter emn för svårt för en annan å sticka..solen uppe å likaså min lilla bruna pralin..försöker lära honom sova till 8 har gått bra i evckan men nix inte helgerna..å husse är mer trög än vovven ska jag nog tillägga..han förstör alt jag föröker lära ut..hmm..å har försökt i 2 år..nu blir det andra bullar av framöver srerdu *S* kryddor låter väll kul å ha på balkongen men inget för mej..näää sånt äter ju inet jag..inget nyttigt för mej bara onyttiga saker så jag går upp i vikt...må så gott hälsa lillsnörpan från benozon puss å kram å ta nu inet ut dej totalt på praktiken..du måste juva piggelin när våren kommer å sommaran oxå ;) //annie

gilraen sa...

I have heard of Stevia! Sounds like a good job. :)

SuperKarla is looking good :)

I am looking forward to warmer weather too. The seed potatoes will be ready for 'out' soon :)

Anonym sa...

Åh, vilket härligt vårlig layout!!! Den var bara så... och bara så, du? ;) Ljuvlig... ... ...
Hm, men du stickar ju massor, eller mer än mig... Ja, det känns så dock! Hm, den där sjalen HAR jag kollat in, men inte kommit längre än så till.
Må så grankott... värmländskan Bim, som anser att bloggar gör man när man vill och har lust... eller också blir man helt manisk ibland ;) Och inte ett endaste frö har kommit i jorden här, eller en enda pelargon fått ny jord, eller kapats. Det känns inte som våren är på G med all snö man haft... även om den börjat blåsa bort nu... ... ...

Anonym sa...

Wow så fint det har blitt har inne Maggan,fikk helt vårkjennsla nå:))
Og blogge gjør man når man har lyst og tid,sånn er det bare:)Jeg var så dårlig på blogge i den åpne at den er nå stengt helt..like greit å låse den så jeg kan skrive om andre saker i stedet,har blitt lite håndarbeid i det siste..men er så smått i gang igjen nå¨:)

Anonym sa...

I see you have a very busy time now! Glad to hear you love the job :o)) Super Karla looks great! What kind of yarn do you use? I like the color!

Elisabeth sa...

Hejsan Maggan!
Men duuu.. vilken härligt vårlig layout du har nu:O) Den blir man glad över! Nästan lite sugen på karameller oxå...hihi;)
Ledsen att höra att du är krasslig, ta det lugnt & ta hand om dej. Tackar för de söta små gåvorna:O)
Må så gott du kan nu!
Många kramar
Elisabeth
PS.Undras just varför just handelsträdgårdsmästare är så sura...*fniss**blink blink*