BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag, maj 27, 2009

Mest tråkigt.... / Mostly boring....

Det händer verkligen inte mycket i mitt liv....
Jag går till jobbet, går hem, lagar mat, tvättar,
tittar på tv, går och lägger mej....
Typ så ser min vecka ut! Och så lite stickning då och då...
I dag har jag varit till Västerås. Martina skulle på
Panduro för att köpa grejor till något armband hon
skulle göra och jag kunde ju inte låta bli att gå
förbi Upplings Garn.
Köpte två nystan Kid Silk Haze och ett nystan
Rowan 4ply. Jag har en dröm att en gång ha
råd att köpa Silk Garden från Noro och
sticka en sjal med en tråd Kid Silk i för det har
jag sett en tjej som har gjort och den sjalen var
bara helt underbar!!! Vi får se när jag blir rik ;)
Jag har ju fyllt år tidigare i månaden och fick
av Syster Yster tre härvor M&K Linen och
ett nystan Viking garn i mjölk fiber.
Det senare var helt underbart mjukt!!! Ska bli
pulsvärmare till mej själv (även om Martina försökte
övertala mej att hon skulle ha dom....) och vad jag
ska göra av lingarnet vet jag inte än... ett linne kanske?
Har funderat på Bölger av Marianne Isager men
jag har inte bestämt mej än....
Sorry, inga bilder för jag har ingen kamera.

Nothing really happens in my life!
I go to work, go home, make supper, wash the
dishes, laundry, watch tv and go to bed....
Maybe read a little or knit some....
That´s my boring life!!!
Today my daughter and I went to Västerås.
She should buy some stuff to make an bracelet
and I followed and found an yarnstore of course ;)
Bought some Kid Silk Haze and Rowan 4ply that
I found in an bargin basket.
I have a dream about making an shawl with Noro
Silk Garden and Kid Silk Haze together, I´ve seen it
once and it was a really beautiful shawl!
Maybe one day when I got rich!!!
My birthday was earlier this month and from my
sister I got some Linen yarn and one skein of
Viking Milk fiber - a luxurious yarn that will be
a pair of wristwarmers later!
I don´t yet know what I´ll knit from the linen yarn...
Sorry no pictures - still haven´t got an camera!

0 kommentarer: