BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

tisdag, januari 10, 2006

Nytt År.....

Ja nu är jag tillbaka i "södern" igen.
Jag har varit "hemma" i Jämtland sen före nyår. Det har varit så himla skönt!
Bara gått omkring och "skrotat", varit ute i skogen (när det inte varit för kallt),
hälsat på mamma och framför allt stickat....
Jag har hunnit rätt långt på Eris nu. Garnet är så himla lättstickat och skönt!
Ett riktigt favoritgarn!!
Idag ska jag gå ner på biblioteket och hämta Lativian Mittens som hade kommit.
Ska bli spännande och se vad det kan bli utav det.
Jag har stickat en mössa åt Martina (min dotter) oxå från Alice Starmores Aran knitting.
Den blev jättefin så jag ska nog göra en åt mej själv oxå.
Bild kommer sen när jag får låna grabbens kamera ;-)
En bild uppifrån kommer här i alla fall.
Det är taget i skogen och visst är det vintrigt och härligt!!!

3 kommentarer:

cloudberrie sa...

Tack för titten i min blog!
Vad mycket vackert du har stickat, jag är verkligen full av beundran för jag skulle inte ens kunna sticka en halsduk...hrm... *ler* Brodera däremot, det är roligt!
Så jag beundrar verkligen er som kan sticka! Koftan som du hade en länk till är verkligen tjusig, har du påbörjat att sticka den nu? *nyfiken* Säljer du det du stickar?
Du skrev att du varit i Jämtland, där är mina rötter oxå!
Ha en fin helg!

Marianne sa...

Hej Maggan
Velkommen i Webstrik! Så flotte ting du har lavet. Især er jeg imponeret over din "svenske" trøje. FLOT!

Fríða sa...

Hej Maggan, och välkommen til Webstrik-gruppen! Vilka underbara helmönstrade tröjor, dom i dina första inlägg. Du måste visa fler bilder av dom färdiga och på en människa! För mig är det speciellt intressant att se Lopi använd på det sättet, det är inte liksom så vi traditionellt använder den. Men snyggt är det.
Hälsningar från Island
Frida