BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag, oktober 27, 2006

Ett nytt projekt mm / A new knittingproject and some more...


Jag höll på att gräva i min garnhög
häromkvällen och hittade då lite
av Garnstudios Karisma Angora-Tweed
som jag köpt på rea för länge sen...
Hm.... vad göra av det? Jo jag hade ju
det här mönstret som låg och väntade
på mej och som skulle bli perfekt för
det här garnet.
Kepler. Aran kabelmönster...
mitt favorit mönster!!!













I was digging in my yarnstash the
other night and found some
Karisma Angora-Tweed that
I´ve bought on a sale for a few
years ago. Hm.... what to do with it?
Yes, then I remembered this pattern
that was waiting for me, it should be
perfect for this yarn!
Kepler, aran cables....
my favourite!!!
Och så har jag ju den här halsduken
som jag håller på att sticka i
Indiecitas Alpacka som jag köpte på
Sticka och virka i Stockholm i somras.
det är mera mitt reseprojekt...
Lätt att ta med när man ska iväg
någonstans....
And then it´s this scarf that I´m
knitting in Indiecitas Alpacka yarn
that I´ve bought this summer at
Sticka och Virka in Stockholm.
It´s more of an travelling project...
Easy to take with me when
I´m off somewhere....
Det gick inte att föra upp flera bilder
än den på Kepler!!!
I couldn´t put up more pictures
then this with Kepler!!!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Oi, det der ser nydelig ut!

Agneta sa...

Åhh det mönstret gillar jag

Anonym sa...

Oh, this is definitely the perfect yarn to make "Kepler" with! It's looking so great already, can't wait to seeing more pics of it! Happy Knitting!

Rebecca sa...

That one is going to be so pretty! I love that design anyway, but the angora yarn will make it even nicer,

Anonym sa...

Oops - I was about to answer your great comment on my blog, but I couldn't find a return address or any e-mail addy of yours. Would you be so kind to send it to me so that I could send my mail to you? My addy is angie@millharrow.com
Have a great day!

Anonym sa...

Hei!
Ja nå som noen UFOer er ute av veien er det morsomt å starte på noe nytt, ikke sant? Lykke til - flott mønster! :-)

Bim sa...

Oj, det känns nästan som OM jag behöver den där tröjan, nu... Känns kyligt idag så kanske man borde dra igång en tröja... frågan ÄR vilket garn man ska välja, hm. Har inget lager nämligen, att plocka ur... Vad handlar man bra garn som dessutom har bra pris till en liknande, ;)
Må så gott... värmländskan... kramis och sticka lugnt... samt grattis, ;)
Sjöbackas blogg

Anonym sa...

jag älskar oxå flätor, hur blev kepler? den ser lite snål ut i armhålen