BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

tisdag, september 04, 2007

Litte å vart / A mix...

Tisdag idag och vi har haft
ogräsdag på skolan!!
Absolut inte så tråkigt som det låter ;)
Olika stationer om rensning, växtkännedom,
maskiner, förebyggande åtgärder och
ergonomi.
Synd bara att regnet öste ner
mesta tiden och att åskan dundrade på.

Jag har upptäckt att Japanen blivit
felstickad och nu har jag repat upp den
för fjärde gången!! Ja inte hela då men
ribben på bak/framstycket....
Så nu är jag less! Har övergått till att
sticka sockar åt Martina istället ;)

Jobbade i söndags! Hela dan, från
07.00 till 21.00 med ledighet mellan
13-16. Det gick bra, riktigt kul faktiskt!
Speciellt när man jobbade med en
som ser en buske efter gångvägen och
blir livrädd för att hon tror att
det är en Leguan!!!!
Men gumman!! En Leguan lös i B?
och hur farliga är dom på en skala??
hi hi hi! Du är tokig du Fisa-Lisa!!

Jag har beställt sockgarn från
Wollsucht i Tyskland som jag
väntar på.... det ska bli såå
kul att få sticka lite sockar igen ;)
och det behövs nu när det är
rätt så kallt på mornarna och ibland
hela dagarna!

Martinas sockar/ Martinas socks


Min katt / My cat


Början på Ruth´s höstkofta/ Beginning of Ruth´s autumn cardigan


Tuesday today and we´ve had
this themeday today at school about
weed! More fun than it sounds...
Diffrent places about technics, machines
and weedplants.
To bad the rain poured all day long
and there was a thunderstorm at
the afternoon so we all got soaked!!

I´ve discovered that I´ve made some
huge mistakes on my Japansk rib
and have frogged it four times!!!
Now I´ve got tired of it and have
started on some socks for Martina
instead.... much more fun!

I´ve ordered some sockyarn from
Wollsucht in germany that
shall be nice socks. It´s
getting cold here in the mornings
and sometimes the whole day long
so new socks is really useful! ;)

12 kommentarer:

Anonym sa...

What a very cute and beautiful cat you have - and I sure love your knits!

Anonym sa...

hm... sockar? vilket mönster? ;) behöver nog något mindre och lugnare i min tillvaro ;)
Min tröja i Kauni blir som den blir tror jag... ribb - 1rm, 1am - blir randig ja... men, sedan kommer det minimalt med mönster... tydligen är det bara papegojmönstrade garnet som stämmer mot randning... de andra garnerna har för långt mönster i färgningen...
Må så gott... värmländskan... kramis ngn som är väldigt fundersam över hösttröjan... lindrigt sagt... men din ser häftig i färgerna dock...

Rebecca sa...

Looking forward to seeing the rest of the cardigan, it looks like a Fair Isle. You must be happy for the cooler weather. We have started having some cooler weather, but not that cold yet.

Lena sa...

Äsch då, vad du är petig.... Jag har minsann snart stickat färdig min rib, med felstickat bakstycke och allt. Den blir säkert bra att ha när jag blir gammal och puckelryggig!!!!

Vad har du för sockmöönster? Det där garnet stod jag och höll i igår men la tillbaka på hyllan, och du - jag köpte inte ett enda garnnystan!! Bra va???

Lena sa...

Förresten så har J börjat spela gitarr nu, och i hennes första bok finns både "Hang down your head Tom Dooley" och "Skip to my Lou". Till sommaren kan hon nog spela dem för dej så du kan få återuppleva gamla minnen.... Har du strumpstickor i bambu??? Lyllos...

Anonym sa...

Ser fram emot att följa framskridandet av din höstkofta! Söt katt, mjau!

Anonym sa...

De sokkene var knallstilig da,når man rekker opp flere ganger så tror jeg jeg hadde starta på sokker også:)
Måtte le av hun som trodde hun så en leguan-hehe..You never know*ler*
Nydelig katte du har Maggan,skulle jeg hatt katt skulle det vært en lignende en,men så ofte som vi åker tur retur Norge så vil jeg ikke ha en.Hadde ikke hatt hjerte til å reise fra den:)
Kram.

Piglottie sa...

Ruth's cardigan is look gorgeous - I love the colour combinatons. Sorry to hear about the frogging :(

Anonym sa...

Wow, vilken härlig färg du fått tag på där du stickar sockarna:O) Glada färger gillar jag. Men höst tröjan ser himla fin ut i färgen den med. Va kul det måste vara att kunna sticka så. Men jag som är helt novis i detta undrar.... Är inte så där fina garner väldigt dyrt. Har du vissa ställen du köper på? där det är billigare och så?
Jag vill också säga, tack så jätte, jättemycket, för dina underbara födelsedagsgrafiker. Du vet ju att jag älskar dina alster :O) Kram på dig
Susan

Anonym sa...

Hejsan Maggan!
Jag tittat in då och då och blir så otroligt imponerad av ditt sticke. Inte gav jag mej på sånt fint när jag var aktiv stickerska :o)
Hoppas att du har en skön helg.
Må så gott.
kram, Anita

Agneta sa...

Din tröja ska bli spännande att följa. Planerar förresten för att komma till dina trakter i november. Tänkte mig spinnkursen hos Gudruns Ullbod.

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vad mycket FINT du har på G igen!
Såååå SÖT katt!

Stor KRAM