BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

söndag, december 14, 2008

En sjuk trädgårdsmästare / A sick gardener

Vet inte om jag åt något jag inte borde i torsdags men jag
har varit dålig i magen sen i fredags.... jag som aldrig brukar
råka ut för magsjuka!!! Är såååå vansinnigt sugen på kaffe
men törs inte dricka - det får bli te i långa banor istället.....
Jaja, jag ska ta kort på Slå Om!! Får se om jag kan få
Marta att mannekänga ;)
Nu är jag trädgårdsmästare i alla fall... med diplom och allt!!
Fast jag ska jobba som undersköterska nu ett tag i alla fall.
Det är ju inte så gott om jobb i trädgård på vintern...


Don´t know if I ate something bad when we where out
eating on thursday because I´m sick...
I never have a bad stomach - I can eat anything and nothing
happens but not this time appearently :(
I soo long for coffee but I don´t dare drinking any...
I have to stick with tea today.
My sister is bugging me to show my finished Slå Om and
I will!!! I´ll try to take a photo of it, maybe my daughter will
be a model? ;)
Anyway, I´m a gardener now! With diploma and all!!
Though I´m going back to work as a nurse for a while.
There aren´t many jobs as a gardener in the winter here
in Sweden...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!
det blir väl lättare att söka trädgårdsmästar jobb till våren.

Jag har en utmärkelse till dej
på min blogg.
I dag har vi TÖ -1,5-3 gr och blåser lite smått,så allt det fina i träden försvinner (synd) för det är så vackert,men bra för träden annars lär det väl vara en massa kvistar som knäcks.

Hälsningar från Jämtland !

Eva S sa...

Grattis till examen! Krya på dig!
Eva i Lund

AwtemNymf sa...

Awww- I hope you feel better soon! No fun getting that kind of sickness for the Holidays!
Hugs & Faerie Dust!

Rebecca sa...

I'm late in commenting, so you must be feeling fine now. Congratulations on becoming an official gardener!! It's so exciting!