BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

torsdag, december 04, 2008

Snart examen... / Soon exams....

På skolan! En vecka till bara sen är jag trädgårdsmästare!!!
Otroligt, att det gått två år redan. Tiden bara försvinner tycker jag.
Och på tal om tid... snart är det jul oxå.
Tur man inte har anlag för stress ;p
Men det behöver inte vara så märkvärdigt.... bara jag får
sill och lite skinka är jag glad och nöjd hehe.


Var ju på julmarknad på Skoklosters Slott i helgen.
Tyvärr var det inte så mycket att ha. Det brukade vara mycket
bättre med mera försäljning och lokala hantverkare förut om åren.
Jag tror knappast att det kommer att bli någon fortsättning
om inte dom rycker upp sig, de som arrangerar. Lite folk var
det där oxå.....
Ett kort i alla fall, så ni får se hur det såg ut ;)


And then I´m a proper gardener!! Unbeliveble that two years
has passed so quickly! And talking about time... it´s soon
christmas too! I´m not that kind of person who get´s easily
stressed so I think it´s pretty cool so far ;p
As long as I get the traditional swedish christmas food
(herring and ham) I get so happy and pleased lolol.


I was at this christmas fair at Skokloster Castle last
weekend. Unfortunately it wasn´t good :( not as it used to be.
Few boots that sold handicraft or locally produced food, and
very little people there. To bad, it could be (and used to before)
be quite a big event with loads of people coming to visit.
Anyway, I took a photo from the inside of the castle so
you could get a little glimtse of it ;)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Och den sista veckan lär gå snabbt! =) Det brukar den göra och jag hoppas det blir en kul vecka!

Julmarknader är härliga. Var på en på Örebro slott, men det fanns inte så mycket där heller. Barnen köpte lite godis. Det var skönt att bara vandra på marknaden. Snart ska det visst vara marknad här hos oss på vårt lilla torg. Kanske går vi dit.

Det är lätt hänt att man stressar runt juletider. Jag försöker låta bli...

Sköt om dig! Kram!!

Eva S sa...

Grattis i förskott!
Eva i Lund

Anonym sa...

Åhh såå fint det var i skokloster.. men där är väll inte en annan välkommen kan jag tro.. vet du maggan du är utmanad av mej kika på dagens datum i kalendern.. kram å puss benzon ps såå kul att du snart är en riktig utbildad trädgårdsmästare då kan du komma hit å fixa mattes trädgård då i sommar..ds

Anonym sa...

Förstår att du fick hemlängtan
av bilderna *ler*
Jag är på Julmarknad på Jamtli fre-sö,kallt som "bäre tusan"

Kram!

Anonym sa...

myche snö ha ma ! i måranst vare
-23 gr.
det har blivit mildare och snön dalar ner så fint,så i år får vi nog en riktigt vit Jul.
Du räknar vär ner dagarna nu,tills du är klar med utb.

Hälsningar från Jämtland !

gilraen sa...

That looks like a cool castle!! A pity the fair wasn't better! :)