BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

söndag, juli 11, 2010

Long time no seen....

Ja fy vad länge sen jag skrev något här.
Men det verkar inte finnas tillräckligt medtimmar på dygnet för allting....
Inte har jag haft någon kamera heller att
fota med och lägga upp något av intresse här.Men nu har jag köpt ny mobil med en bättre
kamera i så nu kommer lite bilder här....
Två veckors jobb kvar innan jag får semester.Och inte är det lång semester heller, bara två veckor.Men jag hoppas kunna ta en vecka till i september och
plocka lite lingon!

Det är alldeles för varmt nu, 32 grader visade termometerni skuggan här idag! Jag som inte gillar sol och värme....Nej, nu längtar jag till hösten! Fast den närmaste veckanverkar det inte bli någon förändring här i trakten i alla fall, suck!!



Garn jag fick av Syster Yster när jag fyllde
specialfärgat åt mej! Coolt!! Och jättesnyggt!!


Har stickat färdigt en kofta i Soft Silk från BC-garn
mönster från Yll o Tyll i Uppsala.

Trädlinjen på jobbet. Sorbus och
Fagus sylvatica just här.
Årets nyproduktion.


Sambucus nigra 'Black Lace'


Philadelphus Belle Etoile - så vacker!!


Physocarpus 'Natchez'


Nån ros - har inte koll på namnet...


Körsbär - Stella. Härligt att det
börjar mogna nu!!

2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Välkommen tillbaka, det var länge sen.
Ja, usch det är väldigt varmt. Vi har nu 28 grader inne och alla fönster och dörrar öppna, men vad hjälper det, när det inte rör sig ett dugg.

StickLena =KnitLena sa...

Åh så fin ros, kan nästan känna doften om det inte är en modern sort förstås...