BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag, juni 30, 2006

Äntligen helg!!! / Finally weekend!!!

Äntligen fredag och jag är ledig i helgen!!
Det ska bli fint väder hela helgen och
jag har lovat att hjälpa till på landet.
Dra ris och röja... så nu gäller det att
leta fram sololjan!!

Finally friday and I have the weekend off!!
It´s going to be hot sunny weather the whole
weekend and I´ve promised to help
out in the garden.
So I´d better search for my sunblock!!

Miss Marple har ju börjat på tv:n
om nu någon missat det ;)
Och tokig som jag är i engelska serier så
sitter jag naturligtvis som klistrad....
Sen är det ju ett extra plus med hennes
stickning och underbara sjalar ;)


They have started to send Miss Marple
on Swedish Television this summer.
The new version with Geraldine McEwan
and I just love it!!
I´m crazy about english series so
naturally I sit close to the telly
every wednesday when they send the show.
And I love her knitting and her
amazing shawls!! ;)



Det här är tröjan jag ska sticka av
Mohairgarnet jag köpte tidigare i veckan.
Fast som sagt i en grön nyans.
Det är min absoluta favoritfärg och
jag kunde inte låta bli att köpa det.
(skäll inte på mej Lena, för att jag köpte grönt igen!)

This is the sweater I´ll be knitting

from the Mohair Lux yarn from Idena
that I´ve bought earlier this week.
But my yarn is in green.
It´s my absolute favourite color!!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Å jag har missat att Miss Marple har börjat! Vilken dag och kanal? Undra om Morden i Midsummer ska gå i sommar, hoppas!

Vad fin tröja du stickar! Har du förresten ett stick mönster på en poncho till en vuxen?

Stor kram från midnattsolens land

Anonym sa...

men du, var det inte en väldigt amerikansk engelsk serie?

saskia