BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag, mars 24, 2006

Magsjuka och FO:s

Jag är hemma från jobbet idag.
Fick en släng av magsjuka
i natt och är matt och trött nu.
Jag som aaaldrig brukar ha magsjuka!!
Ont i halsen och halsfluss.... det är jag, men
aldrig dålig i magen. Suck!
Så nu tillbringar jag dagen i soffan framför
tv:n med tidningar och stickning.
Fick Allers trädgårdstidning, Land och Populär Historia
idag med posten så jag har en del att läsa ;)


I had to stay at home from work today.
Had a very upset stomach and I´m weak

and tired now.
I never have any troubles with my stomach!!
A soure throath... that´s me but not ever
this kind of sickness, sigh!

So this day I spend in the sofa infront
of the tv and a lot of magazines.
I got three new one´s in the mail today.
One historical magazine, one gardenmagazine
and one weekly magazine about the countryside.

Jag har stickat färdigt sjalen i Ombelle nu.
Jag gjorde den inte riktigt lika stor som i
beskrivningen men ändå blev den jääättestor och
sååå mysig!!

I´ve finished my shawl that I´ve knitted
in Ombelle from HP-yarn.
I didn´t do it as big as it should

but it got huge anyway and sooo cosy!!


Angående receptet så ska det vara 500 g
farinsocker! Det är en stor sats på 3 pkt
jäst och blir 6 stora limpor och det är
typ Skogaholmslimpa så de är söta.
Inget skrivfel alltså.

Det är kanonväder ute! Soligt och härligt!
Synd bara att det ska vara så himla kallt....
Brrrr. Slutade 21.15 igår kväll och det var
minus 14 när jag åkte hem.

It´s a wonderful weather outside!
Sunny and just marvellous!
Pitty it should be soo cold....
I quit job at 21.15 yesterday and

it was minus 14 degrees when I drow home.

Så här skönt har Tussen det i solen idag.

Look how nice my cat has it today.
Doesn´t it looks like he enjoys life?!


Var på biblioteket i förrgår när jag var ledig
och lånade några böcker.
En om Reikihealing, Överlevaren av
Benny Rosenquist och så den här:

I went to the library the other day
when I was off work and borrowed
some books.
One about Reikihealing and one
about an medium in Sweden
called Benny Rosenquist and this one:


Jag undrar om jag blir bättre till eftermiddagen
så jag kanske kan baka några läckerheter?!
För den här boken är full av såna!!!

I wonder if I get better tonight so I can
bake some of the delicious cupcakes
from this one?!
It´s full of yummi recepies!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Maggan!
Hoppas du är frisk från magsjukan.
Som vanligt har du massor av fint stickat på din blog!

Jag har försökt få till en ny blogg som ska ligga på min hemsida. Så även jag har kämpat med wordpress, men nu har jag gett upp! Så via hemsidan jag håller på att bygga så hittar du nuvarande bloggen jag startat idag. Meningen är att den ska ligga inne i hemsidan, så när man går dit kommer den upp I hemsidan... men jag får inte till det... Nåväl, jag knåpar på!

Sköt om dej!
Stor KRAM från Eva

Anonym sa...

Hello dear Maggan! My knee is very good, thanks! And I hope today your stomach is better too. I do wish. I think it is a sign you have to change your diet... Aren't? Then your stomach all the time is fine. It means - no coffee... :-]
Big hugs!

Mindi sa...

Hoppas att du är frisk från magsjukan nu.....

Stor kram
M I N D I