BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag, februari 01, 2006

Taggad och Utmanad!!!

Jag har blivit taggad av Cloudberrie och utmanad av henne oxå (plus av Maria och Annette) så jag gör mitt
bästa här och svarar då....


I´ve been tagged by Cloudberrie and challenged by her too so I do my best and answer here:

4 jobs I´ve had
Plantsättare / planting forestplants in the forest
Jobbat på kosmetikagrossistfirma / worked on a cosmeticsfirm
Undersköterska / Nurse
Trädgårdsarbetare / Gardener


4 movies you would watch over and over again
Monthy Phyton - Holy Grail
Dogma
Lord of the Rings
En riddares historia / A knights tale

4 places you have lived
Rudsjö (north of Sweden, my birthplace)
Jakobsberg (utanför Stockholmen)
Skokloster
Enköping

4 Tv-shows you love to watch
CSI LasVegas
Morden i Midsomer
Gilmore Girls
Eastenders

4 places you have been on vacation
Hemavan (Lapland)
Varberg(westcoast)
Marbella (Puerto Banus)
Rudsjön (Hemma!!!/Home!!)

4 websites you visit daily
Annies
Lt (Länstidningen Östersund)
Vanilla Fields
Arbetsförmedlingen

4 of your favourite foods
Kams (ångermanländsk variant på Pitepalt)
Indisk mat
Kycklingpaj
Guacamole

4 places you would rather be
Rudsjö
Skottland
England
Tibet....

4 bloggers I am tagging
Annie, Monica

Så till utmaningen...
5 konstiga ovanor eller egenheter:
  • Jag snusar...
  • Pratar ofta i sömnen....
  • Sover alltid med dunsockorna på....
  • Plockar örter och växter som jag torkar till te
så det ligger blad och jox överallt här i lägenheten....
  • Är beroende av cerat
Jag har säkert 100 andra konstigheter för mej men det ser man
så dåligt själv... det borde nån annan som känner en svara på ;-)
Ungarna säger hela tiden att jag är knäpp så det är nog så.... *L*

Ikväll ska jag åka till Uppsala och hämta Sebbes flickvän som kommer
med tåget från Östersund.
Han sa ända från det att han var liten att när han blev stor och skulle skaffa
tjej så skulle det vara en norrländska och sagt och gjort! Nu har han en
gullig tjej från Strömsund...

I´m going to Uppsala tonight and pick up Sebastian´s girlfriend.
She´s coming by train from Östersund (north of Sweden).

I går ringde jag till Försäkringskassan och frågade när mina pengar skulle komma.
(Jag har ju varit sjskriven sen sista nov och från 13/12 skulle förskassan gå in och betala
men jag har inte hört något från dom...)
Och hux flux gick det på en gång.... tjejen jag pratade med sa - okej, då tar jag beslut
här och nu så har du dina pengar inom några dagar....
Fattar inte, om det går så fort, varför ska man då behöva vänta så himla länge??!!
Man blir såååå trött!!!


1 kommentarer:

Mindi sa...

Vad skoj att läsa dina svar. :)
DU, jag sover också med sockorna på... ;)

Kram kram