BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag, september 24, 2008

Garn och Te / Yarn and Tea

Sticka Mera har dragit igång ett nytt
garn och tebyte som jag anmält mej till.
Lite kul så här på höstkanten ;)


Skolan har startat igen efter en praktikperiod.
Igår var vi ute på friland och skördade
lök och bönor.
Fick med mej en massa hem som "läxa".
Bla mangold så idag blir det nog
mangoldpaj till middag...... mums!


Knit More has started a new swap -
Yarn and Tea that I´ve decided to
participate in.
A little fun now when the autumn is here ;)


School started again yesterday after four
weeks practice at different gardening places.
We harvest onions and beans and as
"homework" we got to take home some
salat, beans and mangold....
I like that kind of "homework" ;)
so today I´ll make mangoldpie for
dinner.... yummy!!

6 kommentarer:

♥ cloudberrie ♥ sa...

Du som är i "stick branchen" :) Jag har hört talas om ett garn med Aloe Vera som ska vara så fantastiskt. Har du hört talas om det och vet du om det går att köpa någonstans på nätet?

Kramar från Eva

Anonym sa...

Så koselig å "se" deg inne hos meg igjen Maggan,jättetrevligt;)

Ha en fin kveld.
Klemmer fra meg.

Anonym sa...

godmorgon älskling jaha så var skolan igång då.. låter gott med pajen ... men å göra den låter jobbigt ;) jaha så metallica var bra.. den ska min äkta hälft få ..ja gutte allstå fniss.. kanske sonen oxå vill ha den då.. för brosan min sa att den var här hrä oxå.. fast jag skulle bli bra förvånad om jag gilla den *asg*

solen kom fran nu,. trodde vi skulle få dis i dag.. kanske jag tar kameran med mej ut en kortis.. men armarna är som blyklumpar.. hålla i kameran kanske inet går så bra då..att du inte blir dålig är en gåta ..så som du jobbar å sliter.. beundransvärt gumman.. ha nu en underbar helg.. puss å kram.. i mängder.. annie å benzon..

Elisabeth sa...

Hejsan vännen..längesen jag hörde av mej till dej.Tack för goa kommentarer:O)
Tänkte jag skulle pigga upp dej lite med en present.
Så du kan väl om du har lust kika in på min blogg så finns där en alldeles egen liten hälsning från mej.
Många kramar
Elisbeth

Anonym sa...

Nu har jag antagit din utmaning och skickat den vidare. Njut av de fina höstdagarna, det gör jag.

monke

Rebecca sa...

That does sound like some nice homework! Hope your mangold pie was yummy!