BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag, januari 23, 2009

Nytt försök / New try

Jag försökte uppdatera och skriva ett nytt inlägg igår
men det ville inte alls.... :(
Så nu gör jag ett nytt försök idag innan jag ska
åka och jobba.
Det är så trist väder här.... surt och grått :(
Egentligen så gillar jag gråväder men inte när
det är så fuktigt som det är nu.
Hade tänkt få lite vildpelargonfröer i jorden
innan helgen men jag tror inte jag hinner det.
Och eftersom jag har dubbelpass båda dagarna
(7 - 21) är det bara sova som gäller när man
kommer hem. Det får bli till veckan!
Vitlöken spirar på balkongen i alla fall!!
Jag brukar klippa lite från blasten och ha på
mackan - mums!!

I tried to write here yesterday but Blogger was
very uncooperative so I gave up!
Hopefully it works today.
Though I haven´t much to say....
It´s dull and grey weather outside, no fun at all :(
I thought I´d have time for some sewing today -
I have some seeds from botanical pelargoniums that
I want to try but it seems like it have to wait til next week.
I´ll be working all weekend and have very long
hours (7 - 21) both days so when I get home I´ll go
to sleep asap ;)
My garlic is looking nice though.... I use to cut some
from the foliage and put on my food - yummi!!


3 kommentarer:

Lena sa...

Usch, det såg inget roligt ut med allt grått - bättre här där det är vitt, vitt, vitt. Hörredu, det slog mej just att jag har fortfarande inte fått se slå om??? Skulle bra gärna vilja se hur den ser ut på riktigt ser du.....

Tack för awarden jag fick!!!! Och tack för ny layout - tänk att det funkar så bra att bara sitta och önska....

Anonym sa...

håller med. ARN 1 var bättre,kanske har men för höga förväntningar på nästa.....
du får en "slick" på näsan av Domino tillbaka....*ler*

Ha en bra helg ,ska in o kolla på
lenas blogg o se om det hänt nått nytt*skratt*

Rebecca sa...

It's nice to see the little shoots of garlic! I have garlic outside under the snow waiting for spring... I look forward to seeing it come up.